COSTUL POSIBILITATILOR PIERDUTE!
Citind relatarea intrarii in
Ierusalim a lui Isus Hristos, asa cum este ea expusa in Evanghelia dupa Luca (cap. 19 – re. Floriile), suntem
izbiti de niste contraste pronuntate. De exemplu, in timp ce multimile si ucenicii jubileaza, Domnul Isus
(centrul atentiei lor) plange, pentru ca vedea necazul lor ulterior… Cu aceasta ocazie, Domnul mentioneaza
ocazia irosita a Ierusalimului de-a fi experimentat pacea , si prezinta pretul enorm care va fi platit pentru
aceasta posibilitate pierduta. El se exprima astfel:
„Dacã ai fi cunoscut si tu, mãcar în aceastã zi, lucrurile, care
puteau sã-ti dea pacea! Dar acum, ele sunt ascunse de ochii tãi.” (Luca 19:42) Dupa aceasta observatie, continua
astfel:
“Vor veni peste tine zile, când vrãjmasii tãi te vor înconjura cu santuri, te vor împresura, si te vor strânge din
toate pãrtile; te vor face una cu pãmântul, pe tine si pe copiii tãi din mijlocul tãu, si nu vor lãsa în tine
piatrã pe piatrã, pentru cã n-ai cunoscut vremea când ai fost cercetatã.” (Luca 19:43-44)
Iata deci o POSIBILITATE PIERDUTA, si un PRET care va fi platit…!
Se platesc si posibilitatile pierdute…?!
Cel mai profund concept ce exista in Economie, este ca fiecare lucru are un pret, ca nimic nu-i gratis. Tinerii ,
mai necopti si creduli, tind sa creada ca sunt si unele lucruri fara cost, pentru ca ei se uita doar la ‘preturile
afisate’, si le scapa din vedere ‘preturile voalate’ …
Sa presupunem ca o companie are nevoie de un specialist cu pregatirea ta, si-ti ofera un salariu pe masura, in urma
caruia ti-ar ramane in mana un castig net de $60mii. Tu insa preferi sa ai un serviciu al tau, independent, si
reusesti sa aduni la sfarsit de an un castig net de $36mii. Cum iti raportezi realizarile pe acel an? Este suma
$36mii un castig real?!
Daca-i intrebi pe economisti, ei iti vor spune ca de fapt, pe anul respectiv, tu nu ai un castig efectiv, ci o
pierdere de $24mii, intrucat, daca ai fi acceptat oferta acelei companii, ti-ar fi ramas in mana $60mii.
Astfel de posibilitati oferite, dar nefructificate le-ntalnim si pe plan spiritual…!
De aceea deplange Domnul Isus soarta Ierusalimului, pentru c-a neglijat posibilitatea ce-a avut-o de-a se bucura de
pace, fapt pentru care va plati pentru aceasta din greu...
A. EXISTA UN PRET AL POSIBILITATILOR PIERDUTE!
Posibilitatile nu vin fara un pret, chiar daca cei mai multi oameni nu constientizeaza imediat acest lucru.
- Ce posibilitati a avut Ierusalimul? Despre ce vorbeste Domnul Isus atunci cand priveste cetatea de pe Muntele
Maslinilor si plange pentru ea?
- Ieruaslimul era cetatea regala a poporului Israel, si toti evreii stiau ca Dumnezeu le va trimete ca Rege pe
Mesia, Unsul Sau, prin care sa reverse binecuvantarile Lui. Dumnezeu le promisese ca acest Rege va instaura “domnia
dreptatii si a prosperitatii” pentru toti ‘copiii lui Israel’. Toti stiau ca ‘Fiul lui David’ va veni la Ierusalim,
si ca prin El vor putea mosteni ‘Imparatia mesianica’…
Ierusalimul a avut posibilitatea sa-L recunoasca pe Regele trimes de Dumnezeu, a avut ocazia sa-I accepte domnia si
voia, in urma careia ar fi intrat in plinatatea binacuvantarilor lui Dumnezeu.
Ierusalimul a pierdut ‘vremea cand a fost cercetat’, a pierdut recunoasterea timpului lui Mesia, a pierdut Regele
si Imparatia promisa, a pierdut izbavirea mult asteptata, si binecuvantarile ce-ar fi urmat… Orasul a ramas mai
departe sub calcaiul Romei, iar in timpul lui Titus (in 70e.n.) a fost distrus total si violent, de “n-a ramas
piatra pe piatra”…
- A avut Ierusalimul posibilitatea de-a ajunge in culmea gloriei, avandu-l in frunte pe Regele promis?!
- Da! Domnul Isus se adreseaza astfel cetatii:
“De câte ori am vrut sã strâng pe copiii tãi cum îsi strânge gãina puii sub aripi, si n-ati vrut!” (Matei
23:37)
Ierusalimului i s-a oferit izbavirea, dar a neglijat-o si a refuzat-o…!
Dumnezeu ofera de fapt mantuirea/izbavirea Sa fiecarui om de pe pamant. De ex. la 1 Timotei 2:1-6 citim:
“Vã îndemn, deci, înainte de toate, sã faceti rugãciuni, cereri, mijlociri, multumiri pentru TOTI OAMENII, pentru
împãrati si pentru toti cei ce sunt înãltati în dregãtorii, ca sã putem duce astfel o viatã pacinicã si linistitã,
cu toatã evlavia si cu toatã cinstea. Lucrul acesta este bun si bine primit înaintea lui Dumnezeu, mântuitorul
nostru, care voieste ca TOTI OAMENII sã fie mântuiti si sã vinã la cunostinta adevãrului. Cãci este un singur
Dumnezeu, si este un singur mijlocitor între Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos, care S-a dat pe Sine însusi, ca
pret de rãscumpãrare PENTRU TOTI”
Nu poti citi Cuvantul lui Dumnezeu, fara a fi impresionat de dorinta Lui cea mare de-a salva pe toti oamenii de la
prapadul judecatii pacatului.
De ex. la Ezechiel ne este repetat acest mesaj: “Pe viata Mea, zice Domnul Dumnezeu, cã nu doresc moartea
pãcãtosului, ci sã se întoarcã de la calea lui si sã trãiascã.”
Evangheliile scot si ele in evidenta dorinta lui Dumnezeu de a ne mantui. Multi stiu pe de rost versetul de la Ioan
3:16 (o repetare de continut a versetului 15):
“Fiindcã atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, cã a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca ORICINE crede în El, sã nu
piarã, ci sã aibã viata vesnicã.”
Versetul urmator (17), explica faptul ca 17 “Dumnezeu n-a trimis pe Fiul Sãu în lume ca sã judece lumea, ci ca
lumea sã fie mântuitã prin El.” Ce vrem mai mult?!
Capitolele 3 si 4 din Epistola lui Pavel catre Evrei, vorbesc despre o pace si o odihna pe care Dumnezeu o
ofera fiecarui pacatos, prin Domnul Isus, si pledeaza cu omul nemantuit , indemnandu-l sa se grabeasca sa
intre in aceasta odihna, sa experimenteze imediat aceasta pace, astfel incat “nimeni sa nu se pomeneasca venit prea
tarziu.
La Evrei 4:11 ni se spune : “Sã ne grãbim, deci, sã intrãm în odihna aceasta, pentru ca nimeni sã nu cadã în
aceeasi pildã de neascultare”, adica nimeni sa nu treaca pe langa aceasta posibilitate, fara sa o fructifice.
“Sã luãm, deci, bine seama, ca, atâta vreme cât rãmâne în picioare fãgãduinta intrãrii în odihna Lui, nici unul din
voi sã nu se pomeneascã venit prea tîrziu.” (Evrei 4:1)
Pretul platit pentru o astfel de oferta neglijata este pierzarea vesnica! Dumnezeu spune despre cei care nu iau
seama la invitatia Lui, ca “nu vor intra in odihna” Sa. Cei care desconsidera oferta mantuirii, si trec pe langa
aceasta posibilitate fara s-o fructifice, vor experimenta opusul ei: pierzania.
|