Nimeni nu cunoaste binele, daca nu-L cunoaste pe Dumnezeu! Nimeni nu are deci o relatie corecta cu binele, daca nu-i intr-o relatie corecta cu
Dumnezeu! Nimeni nu poate experimenta binele, in sens larg, deplin, daca nu accepta si nu face voia lui
Dumnezeu!
BUNATATEA lui Dumnezeu fata de noi este BINELE!
In V. T. , in cartea Exodul, cap. 33-34 ni s-a dat deja o definitie a binelui .
Moise a facut Domnului aceasta cerere: „Aratã-mi slava Ta!” (Exod 33:18),
…si a primit acest raspuns:
„Voi face sã
treacã pe dinaintea ta toatã frumusetea Mea si voi chema Numele Domnului înaintea ta; Eu Mã îndur de cine vreau sã
Mã îndur si am milã de cine vreau sã am milã!” (Exod 33:19) Cuvantul din greceste folosit aici pentru
“frumusete” (respectiv “calocagatia”) are si intelesul de “bunatate” (provine de la “calos” = frumos, frumusete, +
“agatos” = bun, bunatate)
Deci , textul de mai sus se citeste, fara a perverti ceva, si astfel: “Voi face sã treacã pe
dinaintea ta toatã bunãtatea Mea …”
Precum ati realizat, binele are doua aspecte: FRUMUSETEA si BUNATATEA!
Dumnezeu este si bun, si frumos. Binele nu este valoros doar d.p.d.v. etic, reveland
bunatate, dar este si atractiv d.p.d.v. estetic, reveland frumusete…
La Exod 34:5-7 citim urmatoarele:
“Domnul S-a pogorât într-un nor, a stat acolo lângã el si a rostit Numele Domnului.
Si Domnul a trecut pe dinaintea lui si a strigat: „Domnul, Dumnezeu este un Dumnezeu plin de
îndurare si milostiv, încet la mânie, plin de bunãtate si credinciosie, care Îsi tine dragostea pânã în mii
de neamuri de oameni, iartã fãrãdelegea, rãzvrãtirea si pãcatul, dar nu socoteste pe cel vinovat drept
nevinovat, si pedepseste fãrãdelegea pãrintilor în copii si în copiii copiilor lor pânã la al treilea si al
patrulea neam!”
Sunt exprimate aici doua aspecte ale bunatatii lui Dumnezeu, ale binelui Sau… De ex. El
manifesta mila, dar face si dreptate…! Binele consta in har, dar si in
adevar!
Sunt subliniate in acest scurt text o sumedenie de caracteristici ale lui Dumnezeu care exprima
bunatatea Lui, dar este expusa si aceasta caracteristica a divinitatii (tot parte a bunatatii Domnului) : El
nu trece cu vederea pacatele celor ce nu vor sa se ‘nasca din nou’. Faptul ca Dumnezeu va pedepsi pe
cei nepocaiti este tot o forma de manifestare a bunatatii Lui!
Dragul meu, tu poate crezi pe acei prooroci mincinosi care sustin ca Dumnezeu este asa de bun incat
nu va pedepsi niciodata pe oamenii pacatosi care nu vor sa se pocaiasca!? Biblia insa (Cuvantul lui
Dumnezeu) spune lamurit ca datorita bunatatii lui, El va pedepsi pacatul celor ce se impotrivesc Lui
si refuza sa primeasca in dar mantuirea. Indurarea Domnului nu afecteaza dreptatea si
sfintenia…
Binele consta in faptul ca noi, cei rascumparati, vom trai vesnic, in desfatare, alaturi de
Dumnezeu, dar consta si in faptul ca cei ce refuza dragostea Lui vor fi separati vesnic de
Dumnezeu!
Punctul focal al perfectiunii morale a lui Dumnezeu este GENEROZITATEA Lui. Generozitatea
inseamna dispozitia de-a oferi altora, de-a face bine, fara un interes propriu si fara a lua in considerare
ceea ce merita ‘recipientul’… Aceasta exprima dorinta simpla, directa, ca altii sa aiba ceea ce le
trebuieste, (in cazul nostru ) pentru a fi fericiti.
- Stiti cand un parinte este numit pe drept ca bun?! - Cand are in vedere cele trebuincioase
pentru fericirea copiilor sai, nu-i asa?!
Dumnezeu insa are in vedere ceea ce ne trebuieste, pentru fericirea noastra vesnica… Altfel
spus, binele consta in ceea ce Dumnezeu ne ofera si de care avem trebuinta, pentru a fi fericiti cu
adevarat, si pentru totdeauna!
In Psalmul 100:5 citim urmatoarele:
“Domnul este bun; bunãtatea Lui tine în veci, si credinciosia Lui din neam în neam.”
…iar imparatul David exclama in Psalmul 101:1:
“Voi cânta bunãtatea si dreptatea; Tie, Doamne, Îti voi cânta!”
Sa analizam mai atent binele de care avem nevoie, si de care Dumnezeu ne face parte!
O multime de binefaceri ale lui Dumnezeu sunt de ex. relatate in Psalmul 103.
De ex. in versetul 3 este mentionat ca “El îti iartã toate fãrãdelegile tale, El îti vindecã toate
boalele tale…”
Nimeni nu poate fi fericit fara IERTAREA lui Dumnezeu, iar El, pentru ca este bun, ne-o da!
El “ne vindeca toate boalele” noastre, spune Scriptura… Aici este vorba despre vindecarea totala de
care avem parte prin jertfa lui Isus Hristos, si se va finaliza la inviere (la Rapire), cand vom poseda
trupuri perfecte. Datorita acelei vindecari, noi, cei ‘schiloditi de pacat’, vom ajunge “intregi”
inaintea lui Dumnezeu.
|