C. Un alt motiv pentru care Isus Hristos
S-a suit la Tatal, in prima zi a invierii a fost acela ca El trebuia sa-Si serbaze
TRIUMFUL, ca Unul care a biruit Moartea, si tot ce era legat de ea. Triumful
Mantuitorului, dupa inviere, s-a desfasurat in cer, nu pe pamant, unde invierea Sa a fost o realitate oferita
numai celor credinciosi… In prezenta Sa glorioasa care a urmat invierii, Domnul Isus ar fi strivit pe orice
necredincios care L-ar fi zarit! De aceea, triumful Lui s-a desfasurat dincolo, in prezenta Tatalui, salvand
astfel de la pieire o multime de oameni…! Iata ce citim la Coloseni 2:14-15, privitor la Domnul Isus: “A sters
zapisul cu poruncile lui, care stãtea împotriva noastrã si ne era potrivnic, si l-a nimicit, pironindu-l pe
cruce. A desbrãcat domniile si stãpânirile, si le-a fãcut de ocarã înaintea lumii, dupã ce a iesit biruitor
asupra lor prin cruce.” - Cand a avut loc acest triumf al al Sau asupra ordinelor
ingerilor cazuti in razvratire? - Cand i-a dezbracat de autoritate, facandu-i de ocara inaintea
lumii?! - Pavel vorbeste in acest paragraf despre invierea Domnului
Isus, prin puterea lui Dumnezeu (v. versetul 12) - prin invierea Lui, apostolul Pavel explica triumful de
netagaduit al Domnului. - Care a fost insa publicul inaintea caruia au fost
dezbracate de putere ordinele ingeresti decazute?!...
O traducere mai fidela a versetului din Coloseni 2:15 arata astfel: ‘Dezbracand ordinele ingeresti, El
le-a expus in public ca infrante, prezentandu-le in procesiunea triumfului Sau’ Avem acolo verbul “triumbeo”, care
inseamna a conduce intr-o procesiune triumfatoare… Domnul Isus a fost purtat in triumf, in public, spune Cuvantul,
ocazie cu care, domniile ingeresti decazute, desbracate de putere, au fost prezentate ca obiect al triumfului
Sau. Ca sa intelegem mai usor, sa facem o paralela cu triumful unor
personalitati ai lumii romane! De exemplu, un comandant de osti, dupa ce obtinea o victorie rasunatoare, avea parte
de un triumf, la Roma, capitala Imperiului, si toata cetatea lua parte la acea sarbatoare… Invingatorul mergea, in
carul sau de biruinta, spre colina Capitoliului, iar dupa el veneau cei care-i datorau viata, cei care fusesera
eliberati, sau altii care fusesera amenintati de dusmani dar acum erau in siguranta, din pricina victoriei sale. In
urma veneau si cei invinsi, ca prizonieri de razboi, in lanturi… Cei rascumparati din Sheol, au participat cu Domnul in triumf, fiind dusi si ei in
prezenta Tatalui. Cei invinsi, duhurile rautatii, au fost si ei expusi atunci
si facuti “de ocara”. La invierea Domnului Isus, ei si-au pierdut orice autoritate, devenind ca si
legati…
Atat ingerii alesi, cat si cei cazuti, sunt organizati in structuri ierarhice. Dupa
arhanghel (ingerul prim, capetenia) exista o serie de ranguri. La Efeseni 1:21 ni se arata insa ca Domnul
Isus a fost plasat de Tatal “mai presus de orice domnie, de orice stãpânire, de orice putere, de orice
dregãtorie si de orice nume, care se poate numi, nu numai în veacul acesta, ci si în cel
viitor.” Pentru o vreme, Domnul Isus a fost facut om, mai prejos
decat ingerii, dar, prin inviere, a ajuns deasupra oricarui rang ingeresc. - Ce se
intamplase insa cu rangurile ingerilor cazuti?! - Desi in sens negativ, ei si-au pastrat atat autoritatea cat
si puterea avuta. Capetenia lor este Satana (Lucifer – “domnul puterii vazduhului”…), iar sub el sunt domnii,
stapaniri, puteri, s.a.m.d. La Efeseni 6:12 sunt enumerate tocmai aceste ranguri
decazute, carora trebuie sa ne opunem: “Cãci noi n-avem de luptat împotriva cãrnii si sângelui, ci împotriva
cãpeteniilor, împotriva domniilor, împotriva stãpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor
rãutãtii care sunt în locurile ceresti.” Initial, ordinele ingeresti
decazute, au avut autoritate asupra oamenilor, de la caderea lui Adam in pacat, in virtutea “zapisului” de
care se vorbeste la Coloseni 2:14: “A sters zapisul cu poruncile lui, care stãtea împotriva noastrã si ne era
potrivnic”… Exista un ‘document semnat’, care ne condamna, si pe baza caruia ingerii decazuti aveau o anumita
autoritate asupra oamenilor, care-si exprimasera prin “primul Adam”, dorinta de-a cunoaste si raul, nu numai
binele… Prin lucrarea Sa, care a culminat prin moarte si inviere, Domnul Isus Hristos,
“ultimul Adam”, a anulat actul incriminatoriu care-l condamna pe om, si care-l lasa intrucatva sub puterea
celui rau… Domnul Isus a zdrobit orice autoritate si putere pe care o aveau duhurile rautatii asupra
oamenilor, dar nu toti oamenii beneficiaza de aceasta mare usurare, fiindca unii nu vor sa primeasca acea
eliberare…!
Ca sa intelegem mai bine ce a insemnat triumful Domnului asupra rangurilor si
puterilor ingerilor decazuti, sa luam doua exemple din Scriptura: 1. Arhanghelul Mihail a tinut
cont de rangul lui Lucifer cand au fost in conflict cu privire la trupul lui Moise. Cel mai inalt inger bun,
are retinere inaintea lui Lucifer, fostul sef al tuturor ingerilor. La Iuda, versetul 9, citim
astfel: “Arhanghelul Mihail, când se împotrivea diavolului si se
certa cu el pentru trupul lui Moise, n-a îndrãznit sã rosteascã împotriva lui o judecatã de ocarã, ci doar a
zis: „Domnul sã te mustre!”” 2. La Apocalipsa20, primele 3 versete
relateaza: “Apoi am vãzut pogorându-se din cer un înger, care tinea în
mânã cheia Adâncului si un lant mare. El a pus mâna pe balaur, pe sarpele cel vechi, care este Diavolul si
Satana, si l-a legat pentru o mie de ani. L-a aruncat în Adânc, l-a închis acolo, si a pecetluit intrarea
deasupra lui, ca sã nu mai însele Neamurile, pânã se vor împlini cei o mie de ani”… Un simplu inger
bun, are acum autoritate deplina asupra lui Satana, fiindca aceasta scena are loc dupa “cruce” si dupa
“inviere”, adica dupa triumful Mantuitorului, cand duhurile rautatii au fost dezbracate atat de autoritate,
cat si de puterea avuta pana atunci.
De fapt, triumful Domnului constituie o realitate prin care si noi, cei credinciosi, am capatat
autoritate asupra “duhurilor rautatii”, din locurile ceresti. La Efeseni 6:10-18 ni se arata cum
sa folosim armele/armatura Domnului, astfel incat sa fim siguri de victorie, in lupta cu “duhurile rele”.
|