Cand Domnul Isus a vorbit oamenilor despre inviere, El
a facut niste precizari care n-ar fi avut sens poate, daca nu ar fi existat distinctia dintre Rapire si
Venirea a 2-a…!
De ex., “cand dai o masa”, zice El, “invita-i pe cei care nu pot sa-ti rasplateasca, si vei fi rasplatit la
invierea celor drepti”, la invierea celor neprihaniti, si nu la invierea generala…
Si Pavel doreste “sa ajunga la o inviere mai buna”, si face referire la “prima inviere”…
Scriptura subliniaza invierea celor credinciosi “DINTRE morti”… Daca ar fi fost o singura inviere, pentru tot omul,
ea s-ar fi exprimat la general, la invierea mortilor…
Rapirea va fi experimentata doar de cei care apartin Bisericii reale a Domnului Isus
Hristos. La acest eveniment face referire apostolul Pavel
la 1 Tesaloniceni 4:13-14 cand spune:
“Nu voim, fratilor, sa fiti in necunostinta despre cei ce au adormit, ca sa nu va intristati ca ceilalti, care n-au
nadejde. Caci, daca credem ca Isus a murit si a inviat, credem si ca Dumnezeu va aduce inapoi, impreuna cu
Isus, pe cei ce au adormit in El.”
Iata ce se va intampla, spune el:
“Insusi Domnul, cu un strigat, cu glasul unui arhanghel si cu trambita lui Dumnezeu, Se va cobori din cer, si intai
vor invia cei morti in Hristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi ramas, vom fi RAPITI toti impreuna cu ei in
nori, ca sa intampinam pe Domnul in vazduh; si astfel vom fi totdeauna cu Domnul.”
Credinciosii vor fi luati de pe Pamant, si feriti de primejdiile de nedescris ce vor paste Pamantul in timpul
Necazului cel mare…
Rapirea Bisericii a fost descoperita doar celor care traiesc in perioada Noului Testament.
Apostolul Pavel spune la Efeseni 3:3-5:
“ Prin descoperire dumnezeiasca am luat cunostinta de TAINA aceasta despre care v-am scris (taina Bisericii) in
putine cuvinte. Citindu-le, va puteti inchipui priceperea pe care o am eu despre taina lui Hristos, care n-a
fost facuta cunoscut fiilor oamenilor in celelalte veacuri, in felul cum a fost descoperita acum sfintilor apostoli
si proroci ai lui Hristos, prin Duhul.”
In V.T. nu s-a stiut nimic despre Rapire, ci doar despre Venirea a 2-a si “Ziua Domnului”.
Venirea a 2-a este revelata atat in V.T. cat si in N.T. Ea este descrisa ca un fapt ce culmineaza
evenimentele Necazului cel mare… Oamenii din timpul Necazului vor anticipa cu groaza aratarea Domnului Isus
Hristos, si vor striga astfel muntilor si stancilor: "Cadeti peste noi si ascundeti-ne de fata Celui ce sade pe
scaunul de domnie si de mania Mielului” (Apocalipsa 6:16)
RAPIREA insa este un EVENIMENT IMINENT…, va avea loc prin surprindere, pe cand nimeni nu banuieste
(poate fi chiar astazi), dar adevaratii crestini o asteapta cu drag, pentru ca atunci vor fi luati de pe Pamant
inainte de declansarea perioadei de restriste si jale:
“Fiindca ai pazit cuvantul rabdarii Mele, te voi pazi si Eu de CEASUL INCERCARII, care are sa vina peste lumea
intreaga ca sa incerce pe locuitorii pamantului”, zice Domnul!
Apostolul Pavel spune astfel la 1 tesaloniceni 1:9-10:
“V-ati intors la Dumnezeu, ca sa slujiti Dumnezeului celui viu si adevarat si sa asteptati din ceruri pe Fiul Sau,
pe care L-a inviat din morti, pe Isus, care ne izbaveste de MANIA VIITOARE.
Se spune la Apocalipsa 20:13 ca “Moartea si Locuinta mortilor au dat inapoi pe mortii care erau in ele”, (adica nu
s-a putut sustrage/fofila niciunul)…, si mai observam ca toate invierile au loc chiar inaintea si-n prezenta
Domnului. Tinand cont si de ce scrie la Evrei 9:27, adica faptul ca “oamenilor le este randuit sa moara o
singura data, iar dupa aceea vine judecata”, rezulta vadit ca variantele nesabuite privind REINCARNAREA, sau alte
imaginatii bolnave, sunt din start sortite esecului… (Va urma…!)
Rapirea este un eveniment iminent, pentru ca poate avea
loc oricand. In romaneste este folosita expresia “Iata Eu vin curand”, cu sensul de posibil in orice
moment, fapt pentru care suntem indemnati sa veghem, sa fim totdeauna gata, pentru ca nu stim “ceasul”.
Venirea a 2-a urmeaza dupa niste semne ce trebuie sa se implineasca aprioric, multe din ele fiind expuse la Matei.
Cap. 24.
La 2 Tesaloniceni, cap. 2, Pavel sfatuieste pe credinciosii din Tesalonic sa nu se lase “clatinati, ca si cand ziua
maniei Domnului ar si fi venit chiar”, pentru ca aceasta va urma dupa “lepadarea de credinta”, dupa “descoperirea
omului faradelegii, fiul pierzarii”, s.a.m.d.
Cei care nu fac distinctie intre Rapire si Venirea a
2-a, trebuie sa explice cum se impaca iminenta venirii Domnului Isus Hristos cu ‘semnele venirii’! Daca
venirea Lui este posibila oricand, semnele devin irelevante, si nu-si mai au rostul. Daca ‘semnele’
sunt reale, atunci nu mai este iminenta venirea Sa…
Ca sa o ‘dreaga’ cumva, unii teologi spiritualizeaza semnele venirii, si spun ca nu va fi un Necaz cel mare ci e
vorba de inconveniente curente…, iar Anticrist nu-i o persoana reala, ci un spirit al vremii…
Domnul Isus insa ne spune ca este vorba de o perioada de timp scurta (7 ani), bine definita, “cum n-a mai fost
niciodata pe Pamant, si nici nu va mai fi dupa aceea”.
|